Personal: Det är just nu tekniska problem med visningen av Nuläges-statistiken i Indra-Analys.

Uppdaterat 2023-01-30

Antagningsresultat Slutlig/Nuläge/preliminär

Antagningsresultat

Här visas resultatet av antagningen till gymnasieskolorna i regionen. Välj kommun, skola och program för att se aktuell antagningslista.

Tabellinformation
Ovanför antagningslistan visas information om:

• Utbildningens antal platser.
  • Eventuella reserverade platser (för t ex inflyttande elever).
  • Antal antagna elever.
  • Antagningspoäng.
  • Lediga platser.
  • Antal reserver.
  • Eventuella prioriterade reserver (när felaktighet justerats och elev ska tas in så fort en ledig plats uppstår).
  • Antal omval (omvalskön).
  • 2:a handsmottagna (elever från annan kommun som tas in om det finns lediga platser).
  • Uppropsinformation

Antagningslista
I antagningslistan visas bl a information om antagna elevers namn och personnummer, val (vilken rangordning utbildningen har i elevens gymnasieval), MTV (elevens meritvärde), elevens avlämnande skola, elevens telefonnummer, hemkommun mm. Via knappen Kolumner kan man ta fram ytterligare information i listan. Nedan följer en fortsatt beskrivning av de kolumner som finns.

Kolumnförklaring

• MTV = Meritvärde
  • Profil = Visar om eleven gjort val av profil på sökt utbildning.
  • Dispens engelska= Visar elever som är antagna med dispens i engelska.
  • Överg. Info = omdet finns övergångsinformation för eleven
  • ant = Visar om Gymnasieantagningen tagit in eleven manuellt, t ex via Anstånd.
  • Resultat = Status på ansökningsraden
  • Har Utl.betyg = Om eleven söker med utländska betyg
  • SVA = Visar om eleven har betyg i SVA
  • Läst M1= Visar om eleven har läst/har betyg i språk som Elevens val och vilket språk det rör sig om.
  • Läst M2 = Visar om eleven har läst/har betyg i Språkval och vilket språk det rör sig om.
  • Språkval = Visar vilket språkval eleven önskar läsa på sökt utbildning.
  • Individuellt val= Visar om eleven har angett önskemål om individuellt val på sökt utbildning.
  • Instrument = Visar om eleven har angett önskemål om instrument på sökt utbildning.