Välkommen till vårt webbinarium om blanketter

Nyheter / 12 januari 2024

John Schnobrich Flpc9 Vocj4 Unsplash

Den 18 januari ordnar vi på Gymnasieantagningen ett webbinarium om våra blanketter. Det riktar sig till er i grundskolan och på introduktionsprogrammen som arbetar med de blanketter som innehåller antagningsunderlag eller överlämningsinformation som ska bifogas ansökan i samband med antagning och övergång mellan skolformer.

Syftet är att ge kunskap och stötta samt stärka er i det viktiga och ibland omfattande arbetet som det innebär att hantera blanketterna.

Observera att blanketterna för den anpassade gymnasieskolan inte kommer att tas upp i utbildningen.

Ingen föranmälan krävs. Se bara till att ansluta till mötet i god tid innan utbildningen börjar. Om du inte har möjlighet att delta kommer en inspelad version att finnas tillgänglig i efterhand.

När: Torsdagen den 18 januari klockan 9.30-11.30.

Sprid gärna länken om du tror att fler personer kan ha nytta av utbildningen.

Har du frågor om utbildningen ska du mejla till gymnasieantagningen@storsthlm.se.

Kategorier: Personal, Nyheter