Resultaten av elevenkäten publiceras inom kort

Nyheter / 27 november 2023

33089507 Selective Focus Of Attractive And Handsome Multiethnic

Gymnasieantagningen Storsthlm och Stockholms stad har genomfört den årliga totalundersökningen bland elever på gymnasiet. Under vecka 48 skickas resultaten av enkäten till kommuner och sedan till skolor vecka 49.

Under perioden 2021–2023 har arbetsgrupper med representanter från fem kommuner och Storsthlm gjort en genomlysning av elevenkätens frågor och påståenden.

Nytt för i år är att eleverna besvarar enkäten på hösten i år 3. Undersökningen genomfördes under vecka 39–43 i år i alla Stockholmskommuner och Håbo. Både kommunala och fristående gymnasieskolor erbjöds att delta.

Enkäten har tre övergripande syften:

• Följa upp kommunernas mål för verksamheten
  • Utveckla kvaliteten i varje enskild skola
  • Underlätta valet av gymnasieskola för ungdomar i regionen

Kommunala och fristående gymnasierektorer kommer att inom kort bjudas in till ett webbinarium om nya gymnasieenkäten årskurs 3, den 16 jan 2023, klockan 13-14.

Agendan för webbinariet:

• Inledning och presentation
  • Bakgrund
  • Processen för analys
  • Visa analysverktyget
  • En gymnasieskola berättar om hur de har arbetat med resultatet
  • Sammanfattning och avslut

Kategorier: Personal, Nyheter