Vi har just nu ett tillfälligt fel i visningen under Mitt gymnasieval på ansökningswebben. Val kan visas som strukna när de inte är det. De val som visas felaktigt har ordet Struket på sig. Val med status Startar ej och Avstått i omvalsperioden visas korrekt som strukna. Vi kommer rätta till detta så snart som möjligt. Observera att det bara gäller visningen, inte något som kommer att påverka själva ansökan eller slutantagningen.

Ansökningswebben har stängt – 31 186 elever sökte

Nyheter / 16 februari 2023

33089382 Selective Focus Of Multiethnic Students Smiling And

Den 15 februari stängde ansökningswebben och hela 31186 ungdomar sökte till ett i det närmaste heltäckande utbud i vår gymnasieregion.

Antalet ungdomar som gjort en ansökan under den första ansökningsperioden har ökat något, 31 186 jämfört med 30 649 förra året.

De högskoleförberedande programmen lockade flest sökande.

– Ekonomiprogrammet är det mest sökta i Stockholmsregionen, tätt följt av samhällsprogrammet, berättar Jeanette Eriksson, samordnande handläggare på Gymnasieantagningen.

För yrkesprogrammen är el- och energiprogrammet fortfarande i särklass populärast.

Den 17 april publiceras de preliminära antagningsresultaten och då öppnar också omvalsperioden.

Kategorier: Personal, Nyheter