Personal: Det är just nu tekniska problem med visningen av Nuläges-statistiken i Indra-Analys.

Ny film om hur ansökningswebben fungerar

Indra, Nyheter / 19 oktober 2021

33089382 Selective Focus Of Multiethnic Students Smiling And

Hur gör eleverna sina gymnasieval i den nya ansökningswebben? Gymnasieantagningen har tagit fram en ny film som förklarar steg för steg hur det går till. Filmen ska vara ett stöd för studie- och yrkesvägledare i sitt vägledande arbete med eleverna.

– Vi på Gymnasieantagningen hoppas att filmen, och den nya ansökningswebben, kommer att underlätta arbetet ute på skolorna. Fördelen med en film är att våra studie- och yrkesvägledare kan se och se om filmen när tiden passar. Det finns också möjlighet att välja och se just det kapitel som man är intresserad av för tillfället. Vi hoppas att det kommer att underlätta arbetet framåt, säger Karin Soffiantini Yildiz.

Se filmen Introduktion till ansökningswebben Gymnasieantagningen Storsthlm

Ny elevfilm

Nu finns även en ny film om Hur du gör ditt gymnasieval, där målgruppen är elever som söker till gymnasiet.  Även den här gången kommer de få träffa Indy som på ett pedagogiskt och personligt sätt förklarar hur eleverna gör sitt gymnasieval.

Elevfilmen hittar du här

Kategorier: Personal, Indra, Nyheter